woensdag 1 augustus 2012

Van een mug een olifant maken...

Ken je ze? Muggen? Ja tuurlijk. Wie kent ze niet. Ik ben een groot dierenliefhebber. Vind ik zelf. Heb al wat leeft lief. Nou ja een enkele uitzondering daargelaten haha. Zonder flauwekul. Ik zet met liefde verdwaalde spinnetjes buiten, en dan alleen die spinnetjes die over de grond lopen. En hoewel ik vliegen niet zo heel geweldig vind. Zul je mij er niet snel op betrappen zo'n beestje dood te meppen. Ik laat 't mn lieffie doen, die kan dat sneller en is groter.Muggen zie ik nooit. Ik hoor ze wel vaker. En meer dan me lief is, hoor ik ze. Bij voorkeur, de hunne wel te verstaan, 's nachts. Want als het aan mij ligt mogen ze hun concerten buiten geven. Voor de liefhebber. En ook al ben ik dan niet hùn fan, zij zijn blijkbaar wel de mijne. Zo ook vanavond onder de douche. Ja echt waar onder de douche. Mn schatjes van kids laten het licht op de badkamer altijd aan. En het raam ook altijd open. Hij is verzopen hoor. Die dappere-mug-onder-de-douche. Hij stak me in mn schouder. Ik hoorde 'm niet. De stiekemerd. En al afglijdend door de ferme waterstraal die onze douche rijk is, klampt hij zich wanhopig aan steeds andere delen vast. Na mijn schouder voel ik 'm prikken in mn heup. Dan mn bovenbeen. Mn kuit. en dan zie ik hem en ik stel me zo voor dat hij zn armpjes omhoog gooit en keihard joelt in een fikse draaikolk door het afvoerputje verdwijnen. Dag mug. Hope you had fun. Ik ben dus ook geen fan van muggen onder de douche.
Ik zèg toch ze zijn fan van mij. Van alle 8 mensen hier in huis, zoeken ze mij steeds op. En als ik ze opmerk is het al te laat hè. Dan is het kwaad al geschied. Dan ben ik weer een rode vlek rijker. In het begin dan hè. Uiteindelijk wordt het een bult. Zo'n dikke. En daar heb ik er een hoop van. Wat mij verwonderd
doet afvragen of het spreekwoord wel deugt. Je weet wel, van een mug een olifant maken. Volgens mij
zijn het de muggen die overal olifanten van maken. Nou ja, van de mannen dan. Ik mis namelijk nog steeds de slurf....De omvang die heb ik dan weer wel mee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.