maandag 30 september 2013

Gute Morgen, Liebe sorgen

De radio staat vaak aan hier in huis.
Een favoriete zender hebben we niet echt, favoriete muziek ook niet.
Echt stil is het nooit in huis.
En soms, komt er dan een liedje voorbij dat je terug brengt naar je jeugd.
Zoals vandaag.
Een duits liedje met een vrolijk deuntje.
En dat ik dan terugdenk aan die vele gezellige logeerpartijtjes bij mijn oom, tante en 2 nichtjes.
Waar druk gekibbeld werd over wie moest afwassen.
Waar gezellig met z'n allen aan de ontbijttafel werd gezeten.
Want ja met mij erbij, waren we met z'n 5'en.
En mijn altijd vrolijke oompje, die luid zingend de keuken in kwam lopen.
Buik vooruit, oogjes die twinkelden.
En dan uit volle borst:

Gute morge liebe sorge
Seit ihr auch shon alle da
Habt ihr auch so gut geschlafen
Na dan ist ja alles klar!

Met een extra leuk duits accentje, want dat kan hij goed mijn oompje.
Dan begon de dag al gewoon leuk.
Ik moest dan altijd lachen en nu nog.
Als ik dat liedje hoor, dan denk ik terug aan die fijne tijd.
En zo heel af toe, dan zing ik het zelf 's ochtends.
Zonder dat leuke accentje, want ja, dat kan ik niet zo goed als mijn oom.
Mooie, leuke herinneringen heb ik aan mijn jeugd.
Ik koester ze allemaal!

Dankjewel lieve Ome Jan en Tante Nel!
Ik hou van jullie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.