donderdag 20 september 2012

Mis

De laatste paar dagen, denk ik heel veel aan je. En vannacht heb ik over je gedroomd. Je bent er nog steeds. Je bent niet weg. Dat kan ook niet. Je was altijd zo aanwezig. Je lach, je vrolijkheid. Maar ook je goedheid en bezorgdheid om de mensen die je lief had. In mijn droom lachte je ook. We waren aan het toeren. Zoals we dat zo vaak deden. Ik achter het stuur en jij die de sigaretjes aanstak voor ons allebei. Wat hebben we veel gedaan samen. Maar vooral wat hebben we veel gelachen samen. Bij veel belangrijke fases in mijn leven was jij. En ik bij de jouwe. Lief en leed hebben we gedeeld. En wat was (en ben ik nog steeds) trots op onze vriendschap. En wat vind ik het jammer, dat we niet meer dan 16 jaar gekregen hebben. Maar ook al ben je er niet meer bij (lijfelijk). Je was, bent en blijft nog altijd mijn beste vriendin. Ik hou van je. Ik denk aan je. Maar bovenal mis ik je. Dus voor jou nog een keer, de woorden die ik sprak bij je crematie. Want ik vergeet je niet. Nooit. En omdat het in het limburgs dialect in, zet ik de nederlandse vertaling eronder.


Zo wie dich woar dr mer ein
Bie dich voolt ich mich nooit allein
Ich lierde dich kinne, noe bienoa 16 joar truk
En wie groet woar mien geluk
Ich keem om dien raam kluur te geave
En vong un vriendin vuur ut leave
Een gekke sjup en ummer goei zin
Wieze road, een loesterend oer
Joa doe woars echt mien allerbeste vriendin
Gekke fratsen tiedens ut sjtappe
Zieke deerkes die allein dich koosj opknappe
Getuuge woar ich bie dien trouwe
Alles deeg se om die gezinneke bie-ein te houwe
Gevochten hubse wie eine tieger
Vastbesjlote dich neet dronger te loate kriege
Vol gooie mood
Opgeave zoot dich neet in het blood
En toch is ut noe zoe wiet
Doe bis ingehoald doer de tied
Zoe biezonger en apart wie dich
Doe woars wie ein zus vuur mich
Dankjewel Ton vuur wea se woars
Want joa, doe woars ech enig in dien soort
Vuur geine bang, leef en sjpeciaal
Ich wil van dich gein aafscheid nummer
Dus zig ich. . . . . . Leef Ton, ich zeen dich later waal

Zoals jij was er maar één
Bij jou voelde ik me nooit alleen
Ik leerde je kennen, nu bijna 16 jaar geleden
En hoe groot was mijn geluk
Ik kwam om je raam kleur te geven
En vond een vriendin voor het leven
Een gekke muts en altijd goede zin
Wijze raad, een luisterend oor
Ja, jij was echt mijn allerbeste vriendin
Gek doen tijdens het stappen
Zieke diertjes die alleen jij kon oplappen
Getuige was ik bij je trouwen
Alles deed je om je gezinnetje bij elkaar te houden
Gevochten heb je als een tijger
Vastbesloten je er niet onder te laten krijgen
Vol goede moed
Opgeven zat jou niet in het bloed
En toch is het nu zover
Je bent ingehaald door de tijd
Zo bijzonder en apart als jij
Je was als een zus voor mij
Dankjewel Ton, voor wie je was
Want ja je was echt enig in je soort
Voor niemand bang, lief en speciaal
Ik wil van jou geen afscheid nemen
Dus zeg ik. . . . . Lieve Ton, ik zie je later weer

Wij 2'tjes op mijn trouwdag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.