donderdag 24 oktober 2013

A dieu lieve pap

Mijn laatste berichtje hier was van vrolijke aard.
Hoe snel kan het leven een andere wending nemen.
Het leven lijkt sinds die 13de oktober wel in sneltreinvaart te zijn gegaan.
De dag dat ik mijn zonnetje een fijne vakantie beloofde, was tevens de dag dat mijn papa, mijn stoere, sterke papa, het leven definitief voelde ontglippen.
2 nachten had ik bij hem en mama in de woonkamer geslapen.
Wij 3'tjes, zoals we ook begonnen waren. Voor mijn  gevoel.
Veel werd er besproken en pap gaf aan op deze manier niet meer te willen. Hij vroeg onze toestemming.
En zoals bij alles wat hij doet, deed hij ook dit vol overgave.
Maandag liet hij de dokter komen en gaf aan dat hij dit mensonwaardige bestaan niet meer wilde.
Na alles besproken te hebben, liet hij alle mensen die hem lief waren langskomen om ze voor een laatste keer bemoedigend toe te spreken, om ze te zeggen hoeveel hij van ze hield en om afscheid te nemen.
Vol ongeduld wachtte hij op de dokter en was blij toen ze eindelijk kwam, het hoefde niet meer uitgesteld te worden. Hij zei tegen mam en mij hoeveel hij van ons hield en dat hij zo blij was dat hij de kleinkinderen had gezien. Nam zijn zuurstof af en ging slapen. Om op dinsdagavond voorgoed in te slapen.
Mijn papa, wat heeft hij gevochten. Wat was hij sterk!!
Er zijn niet genoeg woorden om te zeggen hoeveel respect ik voor mijn paps heb.
Er zijn ook niet genoeg woorden om te zeggen hoe veel ik hem mis, hoe ik wacht dat hij op zijn scootmobieltje de hoek om komt.  Hoe graag ik zijn stem wil horen. Zijn wangen wil kussen. Zijn kriebelbaartje tegen mijn wangen wil voelen. Zijn sterke armen om me heen.
Te horen dat alles goed komt.
Nooit zal hij er meer zijn om met ons mee te juichen, om zijn ogen te zien glinsteren van trots, ons te troosten, ons te beschermen. papa ik mis je zo!
Maar we zullen hem eren, hem trots maken.
Daar waar hij nu is, is hij nog steeds dicht bij ons. Dat weet ik zeker.

Rust zacht lieve pap, ik hou van je!


14 opmerkingen:

  1. manuela peters- geurts24 oktober 2013 om 21:04

    Prachtig mup. En jaa hoor daar komen de tranen weer. Dikke kus xxx m

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leeve! Mie oh zoe schterke nichske <3 Wat heb ik bewondering voor jou! Bij het lezen van je blog vloeien de traantjes nu ook weer rijkelijk.... Ik heb de afgelopen week veel aan jullie gedacht en aan de eenheid die jullie vormen! Jullie laten de grootste "kinderpessimist", ik dus, nadenken over haar tot nu toe niet bestaande kinderwens. De band die jij en pap hadden, hoe mooi moet dit voor een vader en kind zijn! Pap hield heel veel van jou, je kon dit in z'n ogen aflezen. Ik heb diep respect voor jou en mam! (en ook voor jouw gezinnetje want de liefde straalt er ook bij jullie enorm vanaf) Ons gemis is absoluut niet vergelijkbaar maar ook ik zal pap missen en nooit vergeten, hij was een bijzondere man en oom <3 Onze armen kunnen die van pap niet vervangen maar ik gebruik de mijne om jou een hele dikke knuffel te geven. Love joe xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey leefke....pffff traantjes. Om wat je schrijft...en omdat ik hem zo mis!

      Dikke kus van mich luf joe

      Verwijderen
  3. Wauw schat, mooi geschreven!! En ook ik heb het niet droog gehouden bij het lezen van deze mooie, waardige woorden!! Ik heb ontzettend veel respect voor jullie!! En 1 ding weet ik heel erg zeker Pap hield ontzettend veel van jullie en zal voor altijd bij jullie zijn!! Jij bent zijn TROTS!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoals altijd, mooie woorden!Ik heb die donderdag ook nog even door zijn baartje gekriebeld.Die voelde ik altijd als we elkaar een kusje gaven.Dat gevoel en meer mooie momenten zal ik nooit vergeten.xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieffie, jaaa zijn baardje! Wat stond hem dat goed, onze eigen kapitein Iglo ;-).
      Er zijn veel mooie herinneringen hè mup!

      xxxxx luv ya Bieke

      Verwijderen
  5. heel mooi geschreven .. brok in me keel ... heeel veel sterkte ... RESPECT ....


    groetjes knuff enrico

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geschreven meis, brok in mn keel en tranen in mn ogen. Ook wij zullen hem nooit vergeten, jouw lieve sterke en speciale papa...

    Liefs en een dikke knuffel,

    Xxx Tess.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.