zaterdag 12 oktober 2013

Verwennerij

Daar had ik zin in.
Papa voelde zich vandaag niet zo lekker en mams was gefrustreerd.
Ze kan niet zoals ze wilt met haar ontstoken oog.
Dus toen ik vandaag voor de tweede keer kwam druppelen, sprak ik af om die avond wat vroeger te komen en lekker bij paps op bed te gaan liggen en saampjes met hem tv te kijken.
Mams beloofde ik een eigengemaakt appeltaartje, maar nam me in m'n hoofd al voor om daar wat extra's van te maken.


Ik maakte er dus 2 en bakte van hetzelfde deeg nog een stel koekjes met een hartje erin.
Van van liefde wordt toch iedereen beter?


Dus ik trok alvast mijn pyjama aan met mijn roze slobberkousen en crocs van oudste zoon.
En natuurlijk vergat ik mijn roze fleece ochtendjas niet, want bij paps en mams thuis roken we een sigaretje in de stal.
En daar is het best wel af en toe een beetje koud.
In de tussentijd was al het bakwerk klaar.


En maakte ik snel een fotootje


Ik stopte nog snel een bus slagroom in mijn ochtendjaszak.
Samen met Friemel, die tijdelijk bij ons logeert, stapte in in de auto.
Eenmaal bij pap en mam, begon de verwennerij.
Voor mams maakte ik een bordje klaar met een appelgebakje en slagroom en voor pap vulde ik een kommetje pudding.
Zelf dronk ik een blikje redbull en toen alles op was, kroop ik lekker bij in zijn eenpersoonsbed en kroelde tegen hem aan alsof ik weer een klein meisje was.
Dat was pure verwennerij voor mij.
Wat heb ik genoten, een heel uur lag ik bij pap.
Druk vertellend over mijn dag, net als vroeger.
Papa's sterke armen om me heen.
Luisterend naar mijn gesnater.
Luisterend naar zijn stem als hij iets vertelde.
Daarna met mams nog een sigaretje gerookt in de stal en de schone was naar boven gebracht.
Samen kletsend op de overloop.
Want wij, mijn mama en ik, wij begrijpen elkaar.
Daar na verzorgde ik zo voorzichtig mogelijk haar ontstoken oog en plakte het af.
Nog 1 sigaretje dan, want wij, mijn mama en ik, wij kunnen uren kletsen en moeilijk afscheid nemen.
Pap sliep inmiddels en ik gaf hem nog een kus.
Ook mam knuffelde ik nog even en met de belofte om morgenvroeg weer te komen nam ik afscheid.
Het was een top-avond.
Een avond uit mijn jeugd.
Waarin niks anders telde en belangrijk was dan de liefde die wij 3'tjes voelden voor elkaar.
En nu nog.
Een knus, huiselijk, warm en liefdevol gezinnetje.
Eventjes weer wij alleen met zijn 3'tjes

3 opmerkingen:

  1. Kan me voorstellen dat je er van genoten hebt. Leuk geschreven weer.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan me voorstellen dat je er van genoten hebt. Leuk geschreven weer.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.