dinsdag 25 februari 2014

Trien, de toverfee




Er woonde eens, lang gelee
In het paars met roze bos
Bij het mollendorp links naar benee
Een kleine malle toverfee

Die toverde, 't is heus waar
Op iedere slak een bos met haar
En toen was ze nog niet klaar
Iedere vogel maakte ze 10 kilo te zwaar

De vissen die kregen vleugels
En de muizen een zadel en teugels
Konijnen met beugels
Kun je het nog geloven?

Mieren liepen ondersteboven
En van bomen maakte ze een oven
Daarin kon ze bakken en braden
Kun je het al raden?

Ze bakte het liefst van al
Een grote sappige grasmetkneuterbollenbal
Ik zei het al
Ze is wat mal

Haar leven is een feest
Een plant wordt een beest
Een trol wordt een geest
Jammer, dat ik er nog nooit ben geweest

Ik zou haar wel eens willen zien
Die kleine gekke Trien
Niet lachen, dat is hoe ze heet
Al moet je me niet vragen hoe ik dat weet

Op reis dat is wat ze wil
Varen op een oranje krokodil
Dus tovert ze een pil
Telt tot vijf
En gaat op reis

Tot de volgende keer!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.