vrijdag 10 januari 2014

De droom

Het is nu al bijna 5 jaar geleden.
5 jaar geleden dat mijn lieffie en ik elkaar vonden.
Hoewel de kids het eerder in de gaten hadden dan wij *grinnik*
Beiden al vaker gekwetst, dus niet zo happig op een nieuwe relatie.
And look at us now, zou ik bijna zeggen!
Vele dierbare momenten hebben wij samen al gedeeld.
Vaak heeft hij  mijn hart en ziel tot in mijn diepste wezen geraakt.
Nog goed weet ik de allereerste keer.
Die keer dat hij me vertelde van een droom die hij had gehad èn had onthouden.
Dat was misschien nog wel het leukste, hij vergat z'n dromen zo snel.
Deze moest dus wel indruk hebben gemaakt.

In zijn droom was ik hoogzwanger (onmogelijk want beiden gesteriliseerd, dus dat moest een diepere betekenis hebben, zo weet ik nu). En waren we onze eerste koophuis aan het bezichtigen.
Ons droomhuis zo zei hij. Want hij was er zeker van dat wij voor eeuwig bij elkaar gingen blijven. Wij waren soulmates, hij en ik. Oh wat veroverde hij toen mijn hart.

Nu zoveel jaar later, is er toch wel het één en ander uitgekomen van die droom. Zij het in een iets andere vorm. Zwanger ben ik niet geweest, toch is onze liefde bekroont met nog een dochter! Onze oudste dochter. Ons zonnetje. Ons eigenste kadootje. Het meiske dat ons gezinnetje compleet maakte.
En hoewel we uiteindelijk door omstandigheden niet zijn verhuisd, zijn we wel naar koophuizen wezen kijken. Wat zeg ik? We zijn ons droomhuis zelfs tegengekomen, want wat bleek?
We woonden al in ons droomhuis!
We zijn ook getrouwd, zowel voor de wet als voor de kerk, waarmee we elkaar en onze kids beloofd hebben voor altijd bij elkaar te blijven.

Ik geloof niet zo in spirituele hatseflats, maar wel in sprookjes.

Dit is het onze 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.